Tlen.pl Gra - "Rybek" 0.1.2.1
Rybek.tpl
Gra planszowa dla 1-7 osób. Zostań rybakiem aby łowić, kupować wyposażenie i sprawdzić kto ma więcej szczęścia lub jest lepszym strategiem!
Inspiracja
  Menu Rybek
Instalacja
Uruchomić instalator pluginu Rybek.exe.

Rozpoczęcie gry
Grać możemy tylko z kontaktami Tlenowymi lub sami. Klikamy prawym klawiszem na kontakt i z menu "Gry" wybieramy pozycję "Rybek".
  Menu Rybek
Aby zaprosić kogoś do gry należy wybrać pozycję "Zaproś do gry". Jeżeli gracz wyrazi zgodę, pokazuje się plansza z grą (w konfiguracji można ustawić listę kontaktów lub osobne okno dialogowe). W takim przypadku my jesteśmy "serwerem" a zaproszony gracz "klientem".

Wybranie pozycji "Rozpocznij sam(-a)" wyświetla planszę i możemy grać sami (serwer).

Gdy jesteśmy serwerem możemy w każdym momencie gry zaprosić kolejnych graczy, korzystając z pozycji "Zaproś do gry".
Sterowanie
Przesuwanie statku (oraz postawienie statku po rozpoczęciu gry) polega na kliknięciu lewym przyciskiem myszy na polu, które aktualnie nie jest zajęte przez innego gracza lub rybę. Gdy jesteśmy klientem do serwera, następuje wtedy weryfikacja nowej pozycji i w tym czasie nie możemy wykonywać kolejnych ruchów a statek robi się półprzeźroczysty Statek. Po zatwierdzeniu nowej pozycji lub przywróceniu poprzedniego stanu (gdy w międzyczasie pozycję zajął ktoś inny), statek powraca do normalnego wyglądu Statek.
Po najechaniu myszką na statek lub rybę możemy uzyskać dodatkowe informacje:
- po ~0,6s pojawia się podpowiedź z aktualną liczbą punktów gracza lub ile punktów otrzymamy (stracimy) za złowienie. Aby zamknąć podpowiedź należy kliknąć lewym przyciskiem myszy i nie przesuwać jej.
  Podpowiedź   Podpowiedź   Podpowiedź
- przedmioty jakie dany gracz ma umieszczone na statku. Jeżeli przedmiot jest półprzeźroczysty oznacza to że w danym miejscu za jego pomocą nie można łowić.
  Wyposażenie
Poszczególne pozycje menu pozwalają na:
"Wyposażenie i sklep" - otwiera okno, w którym możemy wydać zebrane punkty z łowienia na dodatkowe przedmioty.

"Zakończ grę" - dla klienta powoduje wylogowanie z serwera i zamknięcie gry. Na serwerze dodatkowo zakończenie gry u wszystkich klientów.

"Usuń gracza" - pojawi się gdy klikniemy prawym klawiszem myszki na statek przeciwnika (jeżeli nie jest on serwerem). Dzięki tej opcji można usunąć gracza, który zakończył grę bez wylogowania.
W przypadku utraty połączenia z serwerem gry plansza zmienia kolor na czarno-biały i zablokowane są wszystkie działania w grze. Po ponownym podłączeniu następuje synchronizacja stanu gry z serwera.

Utrata połączenia z graczem sygnalizowana jest zmianą koloru statku na czarno-biały.

Gra jest wstrzymywana tylko wtedy gdy sam serwer straci połączenie z graczami.

W przypadku "zawieszenia gry" (np. braku odpowiedzi z serwera na ruch statku) należy samemu się wylogować (zmiana stanu na "Niedostępny") i ponownie zalogować!
Wyposażenie i sklep
  Wyposażenie i Sklep
1. Wyświetlone są wszystkie dostępne przedmioty jakie możemy kupić. Po wybraniu przedmiotu (kliknięcie lewym przyciskiem myszy) jeżeli mamy wystarczającą liczbę punktów, przycisk "KUP" robi się aktywny i możemy dany przedmiot kupić. Stan naszych punktów zostanie pomniejszony o koszt danego przedmiotu a on sam dodany do wyposażenia.

2. Wyświetlane są tutaj informacje o wybranym przedmiocie (koszt, obszar łowienia i dodatkowa charakterystyka).

3. Magazyn kupionych przedmiotów. Wybrany przedmiot możemy przemieszczać w nim, dodawać do statku lub usunąć korzystając z przycisku "WYRZUĆ".
Przedmioty możemy umieszczać tylko w promieniu jednej kratki od statku (dla sieci tylko na trzech kratkach za statkiem). Aby dodać przedmiot do statku należy najechać myszką na wybraną pustą kratkę i kliknąć lewym przyciskiem myszy.

4. Wyposażenie jakie mamy umieszczone na statku i w których miejscach. Wybrany przedmiot możemy przemieszczać, przenosić z powrotem do magazynu lub usunąć korzystając z przycisku "WYRZUĆ".
Zasady
  Wyposażenie i Sklep
Plansza podzielona jest na dwa obszary łowienia:
1 - morze
2 - rafa
Różnią się one rybami, które występują tylko na danym obszarze oraz możliwością łowienia danym przedmiotem.

Łowienie odbywa się co ~10s.

Na danej kratce pierwszeństwo łowienia ma statek przed przedmiotami innych statków (graczy).

Statek łowi wszystko z 100% skutecznością.

Jeżeli na danej kratce znajduje się więcej przedmiotów:
- złowić może tylko jeden gracz lub nikt
- przedmiot z 50% skutecznością może tak samo złowić jak ten ze 100% (najpierw sprawdzani są gracze którzy mają szanse na złowienia, a dopiero potem losowany jeden)

Na początku gry każdy gracz otrzymuje 10 punktów.

Najmniej punktów jakie można mieć to 0.
Co łowimy
Wygląd Nazwa Punkty Występowanie
Żarłacz biały Żarłacz biały +10 morze
Żarłacz tygrysi Żarłacz tygrysi +8 morze
Tuńczyk Tuńczyk +6 morze
Dorsz Dorsz +4 morze
Letra niebieska Letra niebieska +4 morze
Ośmiornica Ośmiornica -9 morze
Żółw Żółw -5 morze, rafa
Rozgwiazda Rozgwiazda -2 morze, rafa
Pokolec królewski Pokolec królewski +3 rafa
Błazenek Błazenek +3 rafa
Zebrasoma żółta Zebrasoma żółta +2 rafa
Cherubinek płomienny Cherubinek płomienny +2 rafa
Krab Krab +2 rafa
Platax pospolity Platax pospolity +1 rafa
Rozgwiazda Rozgwiazda -1 rafa
Konfiguracja
  Konfig
Sekcja gry:
Określa, w którym miejscu i w jaki sposób zostanie wyświetlona plansza gry na liście kontaktów.

Sekcja "Gra -"Rybek"":
Dla opcji "Zwinięta" gra w sekcji będzie ukryta i trzeba ją rozwinąć.
"Rozwinięta" powoduje od razu pokazanie gry.
"Ostatni stan" zapamiętuje stan sekcji i w zależności od tego jest ona zwinięta lub rozwinięta.
Aby sekcja z grą pokazywała się na górze listy kontaktów należy zaznaczyć "Na początku"
w przeciwnym razie "Na końcu".

Sekcja "Tlen.Pluginy":
Gra zostanie dodana do sekcji o nazwie Tlen.pluginy (Jedna wspolna sekcja/grupa dla prostych wtyczek).

Sekcja "Lista kontaktów":
Możemy grę umieścić w wybranej grupie lub wpisać własną nazwę.

Osobne okno:
Wybranie tej pozycji powoduje wyświetlenie planszy z grą w osobnym oknie dialogowym.

Opcja "Indywidualne" powoduje wyświetlenie niezależnego okna z grą.

Wybranie pozycji "Zadokowane" dodaje "przyklejone" okno do Tlenu (domyślenie doklejane jest ono na dole okna komunikatora).

Siatka:
Możemy włączyć siatkę liniową lub punktową rysowaną na planszy oraz wybrać jej kolor.

Zamaluj tło:
Mamy możliwość wybrania czy i jakim kolorem będzie zamalowywane tło pod planszą gry.

Komunikat:
Gra komunikuje się z graczem poprzez wyświetlanie tekstu w oknie rozmowy. Wyświetlane są takie informacje jak: kto złowił rybę, aktualna punktacja, kupno wyposażenia, czy nie nastąpiło zerwanie połączenia z serwerem lub graczem.

Od wersji Tlenu 6.0.3.52 możliwe jest włączenie powiadomień, zamiennie do wyświetlania komunikatów w oknie rozmowy.

Dla "Gra zespołowa" możemy odfiltrować komunikaty i pozostawić wyświetlanie tylko swoich ("Zapisz tylko mój").

Gdy zaznaczymy opcję "Nie wyświetlaj" komunikaty są zapamiętywane i aby je zobaczyć należy dwukliknąć na planszy z grą (np. na własnej jednostce aby nie wykonywać ruchu).
Wymagania
Wtyczka wymaga biblioteki Gdiplus.dll!

Biblioteka GDI+ w systemie WindowsXP i Windows Server 2003 (i pewnie w nowszych) jest instalowana wraz z nim. W pozostałych (Microsoft Windows NT 4.0 SP6, Windows 2000, Windows 98, i Windows Millennium Edition (Windows Me)) trzeba instalować samemu Gdiplus.dll.
Wersje
0.1.2.1
Poprawa obsługi zasobów Tlenu 6.0.3.x.
Możliwość wybrania czy gra ma być na liście kontaktów czy w osobnym oknie dialogowym.
Dodanie obsługi powiadomień od wersji 6.0.3.52 Tlenu.
0.1.0.0
Pierwsza publiczna wersja.
19-07-2008 Copyright © 2007-2008 by VOY